Türkiye’de 07/06/2012 tarihinde kabul edilen ve 22/06/2013 tarihinde yürürlüğe giren Hukuk Uyuşmazlıklarında Arabuluculuk Kanunu ile uygulanmaya başlayan alternatif bir uyuşmazlık çözüm yoludur. Bu yöntem ile taraflar aralarındaki uyuşmazlığı tarafsız bir üçüncü kişi yardımı ile ya da mahkemenin teşviki ile çözme yoluna gidebilmektedir. Yargı yoluna oranla daha hızlı, daha düşük maliyetli olan arabuluculukta taraflar uyuşmazlığı nihai olarak sonlandırabilmektedir.

Arabuluculuk Nedir?

Türkiye’de 07/06/2012 tarihinde kabul edilen ve 22/06/2013 tarihinde yürürlüğe giren Hukuk Uyuşmazlıklarında Arabuluculuk Kanunu ile uygulanmaya başlayan arabuluculuk yöntemi alternatif bir uyuşmazlık çözüm yoludur. Bu yöntem ile taraflar aralarındaki uyuşmazlığı tarafsız bir üçüncü kişi yardımı ile ya da mahkemenin teşviki ile çözme yoluna gidebilmektedir. Yargı yoluna oranla daha hızlı, daha düşük maliyetli olan arabuluculukta taraflar uyuşmazlığı nihai olarak sonlandırabilmektedir.
Gelişen süreçte ülkemizde 7036 sayılı İş Mahkemeleri Kanunu’nun 3. maddesi, 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu’nun 5/A maddesi ve 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 73/A maddeleri uyarınca kanunda sayılı istisnalar hariç, dava açılmadan önce arabuluculuğa başvuru şartı zorunlu hale gelmiştir.

Bu kapsamda hukuk büromuzda ihtiyari ve zorunlu arabuluculuk faaliyetleri gerçekleştirilmektedir. Aynı zamanda İş Hukuku’nda uzman arabulucu da olan Av. Arb. Dilan ÇOKATAK eşliğinde yürütülen süreçlerde taraflar arasındaki uyuşmazlığın dostane bir şekilde çözüme kavuşturulması hedeflenmektedir.